Followers

Thursday, July 28, 2011

pertama bukan segalanya

bab 1~

'mintak kertas ko' tegur badri dari barisan duduk hadapan.

remaja yang berupa paras menawan dan susuk tubuh yang sedikit rendah. berkawan rapat dengan wan yang sememangnya mampu berceloteh sehingga 28jam sehari. Sara yang duduk di belakang bad hanya membatu. gadis tinggi lampai yang pendiam dan lebih gemar berada dalam keadaan yang penuh tertib dan disiplin. sikap Sara yang dingin membuatkan Badri dan Wan gemar mengusiknya. namun Sara tetap dengan pendiriannya. lelaki baginya hanyalah satu halangan. pada hakikatnya dia merupakan seorang gadis yang begitu rendah diri akan peribadi dan tingkah lakunya. namun, Sara merupakan pelajar yang menjadi harapan guru sebagai pelajar cemerlang.

' tak payah nk mintak sangat la! ko nk meniru kan?'

tengking Sara dengan lirikan mata yang mampu mencairkan hati mana2 lelaki. Bad yang mendengar lantas bangun dan membatukan diri tanda protes atas kemarahannya. wan, sahabat sekampung Sara yang menjadi tempatnya berbual tatkala bersama-sama menaiki bas dan beriringan masuk ke dalam kelas.

"pagi Sa"sambil mengangkat tangannya yang putih melepak tanda kemesraan. Sara yang dingin dan sifatnya yang agak keras lebih sinonim dengan panggilan Sa ..Ara da Sara semua 2 di guna. tatkala diusik rakan-rakan akan pertaliaan sahabat bersama Badri, secara tidak sengaja Sara menaruh harapan akan jejaka yang kini menjadi musuh utamanya. sifat Bad yang terlalu berkira dan playboy membuatkan Sara mengabaikan perasaannya. Sara, baginya hidup tanpa lelaki adalah kebiasaan.

'wah Sara...best jadi ko...rugi aku x ambil seni visual' laungan Sue dari belakang. Sara yang kini bersama Ain dan Pikah sememangnya berniat mengambil keputusan STPM pada lewat petang. guru-guru pada waktu2 begini sudah pulang ke rumah. keramahan Sue membuatkan Sara tenang setelah mengetahui keputusannya. namun bagi Sara.dia tidak mahu berjauhan daripada kawan-kawan dan keluarganya. dia terlalu takut akan kerinduan terhadap sahabat. baginya sahabat adalah segalanya. percutian yang panjang dimanfaatkan sepenuhnya dengan bekerja sebagai jurujual di bandar. hari-hari Sara kini bermula. bekerja dengan kakaknya, membuatnya lebih berhati-hati dalam setiap kelakuan.

'ladies shoes: rm276.79" pesanan ringkas dihantar kepada supervisornya, " hah??? salah send msg nie..hehehe" balas penerima yang diberi nama Muncet. menggelabah Sara apabila menyedari dirinya tersalah menghantar masej terhadap rakan Kak Ana. "suri2 salah send msg" namun selepas berlakunya insiden tersebut, penerima sms yang lebih dikenali sebagai Muncet telah mula mendekati dan menghantar pesanan hampir setiap hari untuk berkenalan dengannya. Sara yang mula rasa kesunyian jauh daripada keluarga dan sahabat, mula menitipkan tali persahabatan bersama Muncet atau lebih dikenali sebagai Din. Din....lelaki pertama yang mampu membuatkan Sara rasa ingin dicintai dan memiliki...

"hui.." satu pesanan ringkas yang sememangnya tidak pernah digunakan mana2 lelaki.. wujud rasa yang aneh, seram dan unik. perasaan sayang..rindu..malu..takot... bercampur baur dengan penuh keasyikan dalam percintaan. namun Sara akur..tidak mungkin dia akan diterima oleh insan lelaki yang memiliki segalanya. keputusan bersua diambil sebagai langkah pertama.

'din katne? Sara x nampak pon! cube dekat skit" perbualan antara Sara dan din semakin rancak. selangkah kehadapan aya nampak seorang lelaki yang tubuhnya sedikit berisi..berambut lembut dan seiras anak cina. ara senyum tanda kemesraan. sesungguhnya die redha atas segala pertemuan ini.

No comments:

Post a Comment